2018 Taimi Taualoa a Durga Puja

Faʻafefea, taimi ma le nofoaga e faʻamanatu ai Durga Puja i Initia

O Durga Puja o se faʻamanatuga o le Atua Tina, ma le manumalo o le fitafita taʻitaʻio le Atua Durga i luga o le tiapolo leaga a le tiapolo o Mahishasura. O le tausamiga e faʻamamaluina ai le malosi malosi o tamaitai ( shakti ) i le atulaulau.

O afea o Durga Puja?

O aso o le tausamiga e fuafuaina e tusa ai ma le kalena o le masina. Ua faamanatuina Durga Puja i le lima aso mulimuli o Navaratri ma Dussehra . I le 2018, o Durga Puja na amata mai i Oketopa 15-18, sosoo ai ma le faatofu tele o tupua o Durga i le aso 19 o Oketopa.

Saili atili e uiga i le 2018 Durga Puja aso ma tafaoga i tausaga o lumanai.

O fea e Faamanatuina?

Durga Puja e faamanatuina i West Bengal , aemaise i le aai o Kolkata . O le taimi tele ma sili ona taua o le tausaga iina.

O nuʻu Bengali i isi nofoaga i Initia uma latou te faamanatuina Durga Puja. O mea taua o le Durga Puja e faia i Mumbai ma Delhi.

I Delhi, ulu atu i le Chittaranjan Park (Delhi Mini Mini Kolkata), Minto Road, ma le aai masani a Durga Puja i luga o Alipur Road i Kashmere Gate. I le Chittaranjan Park, o pandals e tatau ona vaʻaia o Kali Bari (Kali Mandir), B Block, ma le tasi e latalata i Market 2.

I Mumbai, o le Bengal Club o loʻo umia se tupuaga masani o le Durga Puja i le Shivaji Park i Dadar, lea na faia talu mai le ogatotonu o le 1950.

O se mea manaia ma le vavau Durga Puja e tupu i Lokhandwala Garden i Andheri West. E toatele tagata asiasi lauiloa e auai. Mo se mea e ese mai le Bollywood extravaganza, aua le misia le North Bombay Durga Puja. E le gata i lea, o le Ramakrishna Misiona i Khar o loʻo i ai se mea manaia Kumari Puja, lea o loʻo laʻei ai se teineitiiti ma tapuaʻii le atua Atua Durga, i luga o Asthami.

Ole lauiloa o Durga Puja i Assam ma Tripura (i North East India ) ma Odisha foi.

E faapefea ona Faamanatuina?

O le taimi nei e faamanatuina ai Durga Puja i se faiga talitutusa i le sauniga o Ganesh Chaturthi . O le amataga o le tausamiga o loʻo vaaia tulafono tetele ma le manino o Goddess Durga ua faʻapipiʻiina i totonu o fale ma teuteuina ma le matagofie ia pusa i luga o le aai atoa. I le faaiuga o le tausamiga, ua faʻalauteleina tulafono i luga o auala, eo mai faatasi ma le tele o musika ma siva, ona faʻauʻu ai lea i le vai.

O a Faitioga e Fai i le Durga Puja?

E tusa ma le tasi le vaiaso aʻo leʻi amataina le tausamiga, i le taimi o Mahalaya , ua valaʻauina le Atua e sau i le lalolagi. Ua tosina mata i luga o tupua o le atua fafine i lenei aso, i se sauniga lelei e taʻua o Chokkhu Daan . I le 2018, o le a faia lenei mea i le aso 8 Oketopa.

A maeʻa ona tapunia ia tupua a le atua o Durga, e faia se sauniga e talosagaina ai lona auai paia ia i latou i Saptami. O lenei sauniga e taua o Pran Pratisthan . E aofia ai se tamai faʻi ua taʻua o Kola Bou (faʻaipoʻa fafa), o loʻo taʻele i se vaitafe lata ane, o loʻo ofuina se sari, ma faʻaaogaina e felaʻuaʻi le malosi o le Atua. I le 2018, o le a faia lenei mea i le aso 16 Oketopa.

O tatalo e ofoina atu i le Atua i aso uma i le taimi o le tausamiga, ma e tapuaʻia o ia i ona ituaiga eseese.

I Ashtami, ua tapuaʻia le atua o Durga i foliga o se taupou taupou i se sauniga e taʻua o Kumari Puja. O le upu Kumari e mafua mai le Sanskrit Kaumarya , o lona uiga o le "taupou". O teineiti e tapuaʻi o ni faʻaaliga o le malosi faalelagi o le fafine, faʻatasi ai ma le sini o le faʻaleleia o le mamā ma le paia o tamaitai i totonu o sosaiete. O le paia o le Atua Durga e talitonu e alu ifo i totonu o le teine ​​pe a uma le puja. I le 2018, o le Kumari Puja o le a faia i le aso 17 o Oketopa.

Ua tapunia le tapuaiga i luga o Navami ma se aarti (sauniga tele o le afi), lea e faailoga ai le faaiuga o sauniga taua ma tatalo. I le 2018, o le a faia lenei mea i le aso 18 Oketopa.

I le aso mulimuli, e toe foi atu Durga i le fale o lana tane ma ua ave tulafono mo le faatofuina. O fafine faaipoipo latou te ofoina atu le paʻu mumu i le atua Atua ma faʻafefeteina i latou lava (o lenei paʻu o loʻo taʻu mai ai le tulaga o le faaipoipoga, ma o le mea lea o le fafagaina ma le fanauina o tamaiti).

O le Belur Math i Kolkata o loʻo umiaina le tele o faiga faʻavae mo Durga Puja, e aofia ai le Kumari Puja. O le faiga masani a Kumari Puja na amataina e Swami Vivekananda i Belur Math i le 1901 e faamautinoa ai e faaaloalogia tamaitai.

Le mea e faamoemoeina I le taimi o Durga Puja

O le tausamiga o le Durga Puja o se faʻasalalauga lautele ma faʻafiafiaga. Drama, siva, ma taʻaloga faaleaganuu o loʻo taatele. O meaai o se vaega tele o le tausamiga, ma o fuga o auala e fuga mai i Kolkata. I afiafi, o auala o Kolkata e faatumulia i tagata, oe latou te faamemelo i faatusa o le Atua Durga, aai ma faamanatu.